Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZheng, Geyi; Carter, Michael R.; Jensen, Nathaniel D.; Krovetz, Laurel
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelPsychosocial Constraints, Impact Heterogeneity and Spillovers in a Multifaceted Graduation Program in Kenya.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w31611
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w31611
SchlagwörterPsychologie; Ländlicher Raum; Studienfinanzierung; Arbeitspapier; Bekämpfung; Kausalanalyse; Student; Kenia
AbstractPoverty reduction programs modeled on BRAC's graduation approach build up both tangible productive assets and intangible psychosocial assets such as self-confidence and the aspiration for upward mobility. The goal of this paper is to better understand how psychosocial factors operate and shape the impact of graduation programs. After deriving a set of hypotheses about the impacts of psychosocial constraints from a dynamic optimization model of the choice between a low income, casual wage-labor occupation and a higher earning entrepreneurial activity, this paper exploits a randomized controlled trial of a graduation program implemented in the pastoralist regions of Northern Kenya. Key empirical findings include that the estimated highly favorable average treatment effects disguise substantial heterogeneity, with beneficiaries who began with severe depressive symptoms gaining little from the program. The RCT's saturation design also allows us to identify substantial spillover effects onto the asset accumulation of women who were not enrolled in the graduation program. Spillovers are also estimated to positively affect non-beneficiary women's preference for upward economic mobility, providing a plausible explanation for their accumulation of capital despite no direct support from the graduation program. The paper draws out the implications of these findings for the cost-effective design and implementation of graduation programs.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: