Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhou, Jin; Heckman, James J.; Liu, Bei; Lu, Mai; Chang, Susan M.; Grantham-McGregor, Sally
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelComparing China REACH and the Jamaica Home Visiting Program.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2022)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30529
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30529
SchlagwörterVergleich; Bildungspolitik; Familienpolitik; Arbeitspapier; Wirkungsanalyse; China; Jamaika
AbstractThis paper summarizes empirical findings from a series of recent papers studying a replication of the Jamaica Reach Up and Learn home visiting program in China, China REACH. It collects more detailed information than is available on the original program. An analysis of it facilitates investigation of the skills generated by Jamaica Reach Up and Learn. We find evidence for dynamic complementarity for medium- and low-ability children. Children who start behind only slowly catch up. Able children are an exception. Most children master its goals for skill development, but the pace of learning varies greatly among children classified by ability. The program scales well. Costs per pupil are roughly $500 (2015 USD). At the same ages, treatment effect sizes and skill growth curves are comparable across the Jamaica and China REACH interventions, despite differences in scale and differences in cultural settings. We develop a method for comparing scores on different tests by anchoring comparisons on common items.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: