Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLepage, Louis Pierre; Li, Xiaomeng; Zafar, Basit
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelAnticipated Gender Discrimination and Grade Disclosure.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2022)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30765
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30765
SchlagwörterFrau; Experiment; Diskriminierung; Sexismus; Arbeitspapier; Student; USA
AbstractWe study a unique grading policy at a large US public university allowing students to mask their letter grades into a "Pass", after having observed their original grade. Using administrative transcript records, we find that female students are substantially less likely to mask their grades than male students, even after accounting for differences in grades, GPA, and course/major taking. We present a framework showing how anticipated discrimination in the labor market can distort incentives to mask across gender. Consistent with the framework, a survey reveals that students anticipate that female students, particularly in STEM, Business, and Economics, will face labor market discrimination which makes them less likely to mask. Our survey allows us to distinguish between anticipated discrimination and other explanations which could contribute to the masking gap, such as preferences for risk or transparency. We find that anticipated discrimination can explain a sizable fraction of the gender gap in masking.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: