Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuruta, Yu; Sato, Takahiro; Miller, Ryan T.; Kataoka, Chie; Tomura, Takafumi
TitelPublic elementary school teachers' positioning in teaching physical education to Japanese language learners.
Gefälligkeitsübersetzung: Ansichten japanischer Grundschullehrer zum Sportunterricht mit Kindern, die die japanische Sprache erlernen.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 4, S. 1006-1024Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X221104912
SchlagwörterKultur; Erziehungswissenschaft; Kindesentwicklung; Persönlichkeitsentwicklung; Kind; Lehrer; Sprache; Sprachentwicklung; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Japan
AbstractThe purpose of this study was to describe and explain Japanese generalist elementary teachers' experiences teaching physical education (PE) to Japanese language learner (JLL) children in public schools in Japan. Participants were seven public elementary school teachers (two females and five males) who had experience teaching JLL children. Data sources included a demographic questionnaire, online semi-structured interviews, and follow-up email interviews. Framed in positioning theory, three themes were identified from the data analysis: (a) seeking PE lesson ideas from observing children's performance in other academic subjects, (b) learning how to interact with parents of JLL children, and (c) accommodating JLL children's cultural and behavioral differences in PE. The findings indicate that all seven Japanese public elementary teachers experienced a wide range of physical, emotional, and social struggles when they taught JLL children in PE class. This study suggested that PE has the potential to enrich teachers' and children's cultural awareness and mutual understanding and as a tool to raise awareness of social justice and diversity. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: