Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoweather, Lawrence; Crotti, Matteo; Foulkes, Jonathan D.; O'Dwyer, Mareesa V.; Utesch, Till; Knowles, Zoe R.; Fairclough, Stuart J.; Ridgers, Nicola D.; Stratton, Gareth
TitelFoundational movement skills and play behaviors during recess among preschool children.
A compositional analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Fundamentale Bewegungsfähigkeiten und Spielverhalten während der Pause unter Vorschul-Kindern. Eine kompositionale Analyse.
QuelleIn: Children : open access pediatrics journal, 8 (2021) 7, Art. 543, 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-9067
DOI10.3390/children8070543
SchlagwörterBeobachtung; Motorische Leistungsfähigkeit; Vorschulalter; Vorschulpädagogik; Spielverhalten; Schulpause; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungsverhalten; Pausensport; Sportpädagogik; Altersgruppe; Mobilisierung
AbstractThis study aimed to examine the associations between play behaviors during preschool recess and foundational movement skills (FMS) in typically developing preschool children. One hundred and thirty-three children (55% male; mean age 4.7 ± 0.5 years) from twelve preschools were video-assessed for six locomotor and six object-control FMS using the Champs Motor Skill Protocol. A modified System for Observing Children's Activity and Relationships during Play assessed play behaviors during preschool recess. Associations between the composition of recess play behaviors with FMS were analyzed using compositional data analysis and linear regression. Results: Relative to time spent in other types of play behaviors, time spent in play without equipment was positively associated with total and locomotor skills, while time spent in locomotion activities was negatively associated with total and locomotor skills. No associations were found between activity level and group size play behavior compositions and FMS. The findings suggest that activity type play behaviors during recess are associated with FMS. While active games without equipment appear beneficial, preschool children may need a richer playground environment, including varied fixed and portable equipment, to augment the play-based development of FMS. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children : open access pediatrics journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: