Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Zelli, Arnaldo; Johansen, Danielle; Skovgaard, Thomas; Bredahl, Thomas; Tschan, Harald; Tessitore, Antonio; Petry, Karen Maria; Moustakas, Louis |
---|---|
Sonst. Personen | Reynard, Stephen (Hrsg.); Moustakas, Louis (Hrsg.); Petry, Karen Maria (Hrsg.) |
Institution | EDU:PACT Network |
Titel | EDU:PACT module handbook. Teaching and learning guidelines on intercultural education through physical activity, coaching and training. Gefälligkeitsübersetzung: EDU:PACT Modulhandbuch. Lehr- und Lernrichtlinien zur interkulturellen Bildung durch körperliche Aktivität, Coaching und Training. |
Quelle | (2020), 95 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie; Graue Literatur |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsauftrag; Kompetenz; Soziale Integration; Lehrer; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Multikulturelle Gesellschaft; Unterrichtseinheit; Unterrichtsplanung; Migration; Bewegungsaktivität; Kinder- und Jugendsport; Schulsport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Ausbildung; Trainer; Coaching; Integration; Forschungsprojekt; Europa |
Abstract | The EDU:PACT Module Handbook (IO 2) including the Teaching Guidelines (IO 3) presents the fundamental thematic and theoretical building blocks for successful intercultural education in sport. As such, its contents can be used flexibly and adapted according to different groups and local needs. The content from this handbook is divided into four distinct units and can be used as the basis for modules or individual courses meant to train physical education teachers or coaches on the different components of intercultural education. A selection of practical activities complements each unit in an interactive and hands-on fashion. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2024/1 |