Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSallen, Jeffrey; Wendeborn, Thomas; Gerlach, Erin
TitelTalented athletes as high achievers - only in sports?
Analysis of academic performance and the impact of dual career assistance programmes in upper secondary school.
Gefälligkeitsübersetzung: Talentierte Athlet:innen als Leistungsträger - nur im Sport? Analyse der schulischen Leistungen und der Auswirkungen von Programmen zur Förderung dualer Karrieren in der gymnasialen Oberstufe.
QuelleIn: German journal of exercise and sport research, 53 (2023) 4, S. 410-419
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2509-3142; 2509-3150
DOI10.1007/s12662-023-00878-7
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungsanalyse; Förderung; Schule; Sekundarstufe II; Gymnasium; Begabtenförderung; Begabung; Leistungssport; Sportpädagogik; Karriere; Leistungsförderung; Jugendlicher; Sportler
AbstractThe simultaneous pursuit of success in elite sport and the highest school qualification is considered to be one of the challenges for adolescents who are sporting talents. Dual career assistance programmes (DCAPs) for student-athletes are designed to help master this challenge in the best possible way. This study focusses on the upper secondary school performance of 200 student-athletes from an elite sports school. First, the school performance of student-athletes enrolled in two different DCAPs was compared. In addition to the educational services in DCAP-1, DCAP-2 includes a 1-year extension of the school period and the option of spreading the final exam phase out over several school years. Second, the school performance of student-athletes was compared with the performance of the entire student population. The analyses yielded the following findings: 1) student-athletes' school performance is well above the average of the entire student population. 2) Although, DCAP-2 users are much more involved in elite sport, their school performance and performance development do not differ from DCAP-1 users. These results do not provide any indication of a systematic neglect of student-athletes' academic career in favour of their athletic career. DCAPs appear to ensure the success of student-athletes' academic careers effectively. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German journal of exercise and sport research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: