Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Japel, Christa; Friendly, Martha |
---|---|
Titel | Inequalities in Access to Early Childhood Education and Care in Canada. The Equal Access Study. Expert report. |
Quelle | München: Deutsches Jugendinstitut (2018), 74 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | ICEC Working Paper Series. 4 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-86379-291-6 |
DOI | 10.25656/01:28272 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-282725 |
Schlagwörter | Elementarbildung; Bildungsgeschichte; Bildungszugang; Bildungssystem; Bildungspolitik; Kinderbetreuung; Kleinkind; Frühpädagogik; Vorschulerziehung; Frühes Lernen; Ungleichheit; Kanada; Ontario; Québec |
Abstract | This paper on ECEC in Canada - part of a comparative project by the International Centre Early Childhood Education and Care (ICEC) at the German Youth Institute (DJI) - seeks to address questions about inequality in access to early childhood education and care through the prism of Canada. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |