Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Seitz, Simone (Hrsg.); Auer, Petra (Hrsg.); Bellacicco, Rosa (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International perspectives on inclusive education. In the light of educational justice. |
Quelle | Opladen; Berlin; Toronto: Verlag Barbara Budrich (2023), 268 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4); PDF als Volltext (5); PDF als Volltext (6); PDF als Volltext (7) |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-8474-1868-9; 978-3-8474-2698-1 |
DOI | 10.2307/jj.2430381 10.25656/01:26652 10.3224/84742698 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-266525 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Bildungschance; Chancengleichheit; Einstellung (Psy); Kindheitsforschung; Bildungssystem; Kind; Schule; Primarbereich; Ganztagsschule; Schüler; Inklusion; Gerechtigkeit; Ungleichheit; Gleichheit; Behinderung; Sonderpädagogik; Internationaler Vergleich; Heterogenität; Deutschland; Europa; Irland; Italien; Norwegen |
Abstract | International developments and impulses call for the equitable and inclusive design of education systems. This book takes this up and focuses on the often blurred relationship between inclusive education and educational equity. By compiling current research results and theoretical contributions from several European countries on the topic, the authors create an overarching framework for discussion. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |