Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonaldson, Danielle
TitelDecolonising sources.
Using "weapons of the weak" to help Year 9 pupils critically evaluate colonial sources.
QuelleIn: Teaching history, (2023) 191, S. 62-73Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 72-73
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0610
SchlagwörterCurriculum; Geschichtsunterricht; Kolonialismus; Narration; Großbritannien
AbstractDanielle Donaldson's history department was already working within a professional culture that sought opportunities for making the history curriculum diverse and representative. Responding to wider debates within and beyond the history education community, however, the department began to ask fresh questions about what it meant to decolonise a curriculum. Donaldson wanted to equip pupils with a more active and critical way of challenging dominant narratives. Drawing on the work of Priya Atwal and other historians, Donaldson and colleagues eventually settled on a new enquiry about the Sikh ruler, Maharani Jind Kaur. This included a new strategy for close reading of sources, 'weapons of the weak', for which Donaldson drew on a way of studying everyday forms of resistance developed by anthropologist James C. Scott.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching history" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: