Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMcCallum, Lee (Hrsg.)
TitelEnglish language teaching.
Policy and practice across the European Union.
QuelleSingapore: Imprint: Springer (2022), xviii, 357 S.Verfügbarkeit 
ReiheEnglish language teaching: theory, research and pedagogy
BeigabenIllustrationen; Diagramme
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-981-19-2151-3; 978-981-19-2154-4
SchlagwörterPädagogik; Empirische Forschung; Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Identität; Primarbereich; Sekundarbereich; Internationale Schule; Lehrer; Lehrerausbildung; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Schulbuch; Linguistik; Sprachtheorie; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englisch; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Pandemie; Lesekompetenz; Muttersprache; Technologie; Sprachpolitik; Hochschulbildung; E-Learning; Literaturbericht; Europäische Union; Belgien; Frankreich; Griechenland; Polen; Portugal; Schweden; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Österreich
AbstractThis book provides an overview of current trends and practices in English Language Teaching (ELT) across the European Union. It offers insights into key ELT issues which are at the forefront of twenty-first-century classrooms. It discusses theoretical and empirical work based on topics such as linguistic imperialism, English as a Medium of Instruction, contrastive language analysis, and the interplay between English and the use of countries' respective native languages. It also explores the challenges of English Language Teaching under different circumstances such as, while using different technological platforms, working with different learner groups (those with Special Educational Needs) and revising traditional practices in grammar and vocabulary teaching. Throughout the book, the link between policy, theory and practice is explicitly highlighted and exemplified. The book is of interest to ELT instructors, course designers, language teachers and teacher trainers, and students enrolled in pre-service English training courses. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: