Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPitula, Beata (Hrsg.); Kowalski, Miroslaw (Hrsg.)
TitelCo-teaching - everyday life or Terra Incognita of contemporary education?
QuelleGöttingen: V&R unipress (2022), 295 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Diagramme; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8471-1500-6; 978-3-8471-1500-7
SchlagwörterEmpirische Forschung; Burnout-Syndrom; Einstellung (Psy); Kind; Raumgestaltung; Schulraum; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerfortbildung; Junglehrer; Lerngemeinschaft; Teamteaching; Inklusion; Kunstunterricht; Professionalisierung; Hochschulbildung; E-Learning; Behinderung; Austausch; Kooperation; Prävention; Deutschland; Europa; Polen; Singapur; Tschechische Republik
AbstractFollowing Dawid Juraszek's statement that education is in a way "a conversation (face to face, in the ether, in black and white)", the contributors, representing various scientific disciplines and various scientific centers in Poland and the Czech Republic, have started a discussion on co-teaching as a proposal for the school/university work in the next decade of the 21st century, hoping that the thoughts contained herein will prove helpful to all critically thinking and continuously improving teachers, academic staff and candidates for the profession. The publication consists of four interrelated parts: (1) teacher creator and implementer; (2) co-teaching in the educational practice of schools consists of reflections on the possibilities and real use of co-teaching in teachers' everyday work; (3) examples of co-teaching in academic education and (4) reflection on co-teaching. They all add up to a holistic picture of coteaching as it is implemented in current educational practice and can provide a basis for further research and discussion on this teaching strategy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: