Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJohnsen, Susan K. (Hrsg.); Tassel-Baska, Joyce van (Hrsg.)
TitelHandbook on assessments for gifted learners.
Identification, learning progress, and evaluation.
QuelleNew York, NY; London: Routledge (2022), xvi, 339 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-032-25984-0
SchlagwörterEvaluation; Forschung; Hochbegabung; Diagnostik; Förderung; Leistungsbeurteilung; Bildungsprogramm; Messverfahren; Auslese; Handbuch; Leistungsmessung
AbstractThis handbook addresses critical topics in identifying gifted students for programs, assessing their learning progress, and evaluating program efficacy. The handbook explores issues associated with building an effective identification system, clarifies and interprets the need for targeted learning progress assessments for gifted learners, and discusses program evaluation, assessments, and processes used to gauge programs' success. Engaging chapters written by both academic and practitioner experts provide research-based, practical ideas for identifying and measuring the progress of gifted and advanced learners. Readers will benefit from informed recommendations stemming from current research conducted specifically for this text. This handbook is a comprehensive and systematic look at the assessment of gifted and advanced students and their programs, and a must-have resource for coordinators and directors at state and local levels. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: