Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hutz-Nierhoff, Dorthe; Menschner, Antje-Sophie |
---|---|
Titel | Success factors for teaching museum studies in the digital age. Insights into museOn - weiterbildung & netzwerk. |
Quelle | Aus: Feuser, Stefan (Hrsg.); Merten, Stephanie (Hrsg.); Wesselmann, Katharina (Hrsg.): Teaching classics in the digital age. Kiel: Universitätsverlag Kiel (2021) S. 59-67
PDF als Volltext |
Reihe | Think! Historically. 2 |
Beigaben | Literaturangaben; Illustrationen; Online-Ergänzung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 2703-0784; 2748-8179 |
ISBN | 978-3-928794-61-9 |
URN | urn:nbn:de:gbv:8:3-2021-00310-9 |
Schlagwörter | Pädagogische Praxis; Museumswissenschaft; Blended Learning |
Abstract | Dorthe Hutz-Nierhoff and Antje-Sophie Menschner present 'Success Factors for Teaching Museum Studies in the Digital Age: Insights into 'museOn | weiterbildung & netzwerk''. By demonstrating the key factors of the blended learning program museOn; the authors suggest that these factors be transferred to the basic teaching of Classics. While there may be obstacles such as the unfamiliarity of teaching staff with digital methods and traditional forms of examination; the digital format presents many benefits for a shift from teaching to learning and for fostering highly relevant skills such as digital interaction and collaborative working. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2024/1 |