Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHendriks, Berna; Meurs, Frank van
TitelDutch students' evaluations of EMI and L1MOI lectures.
The role of non-native pronunciation.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 108 (2022) Art. 102849, 11 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabelle; Abbildung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2022.102849
SchlagwörterEinstellung (Psy); Mediation; Verstehen; Unterrichtsqualität; Experiment; Englisch; Analyse; Bewertung; Studie; Niederlande
AbstractIn a within-subjects experiment, 119 Dutch listeners evaluated authentic English and Dutch lecture fragments recorded by the same Dutch lecturer. For each fragment, they answered multiple-choice comprehension questions and rated the lecturer on comprehensibility, attitudinal measures (status, competence, likeability and dynamism), and perceived teaching quality. Findings showed that actual comprehension was not different for the English and the Dutch fragments. The lecturer was evaluated less positively in the English fragments than in the Dutch fragments in terms of status, competence, dynamism and teaching quality, but not likeability. A mediation analysis showed that language choice had no direct effect but only indirect effects on perceived teaching quality through comprehensibility and non-native pronunciation. Our study shows that the use of EMI instead of L1MOI would not appear to result in reduced comprehension but does result in more negative perceptions of the lecturer, and that non-native pronunciation contributes to these perceptions.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: