Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNoda, Chieri; Zhu, Hua
TitelConversation for co-learning in the eikaiwa classroom.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 106 (2022) Art. 102756, 15 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2022.102756
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Klassenraum; Interaktion; Konversation; Unterricht; Fremdsprache; Japan
AbstractThis paper discusses how the concept of co-learning and the pedagogy of vulnerability (Brantmeier, 2013) can explain shifts in participation in a language classroom. Its empirical evidence is from our investigation of interactions in an eikaiwa (English conversation) classroom in Japan where small groups of Japanese learners of English are encouraged to converse with a language teacher. Using multimodal Conversation Analysis, we found that the participants showed more active engagement when the teacher reversed his role from a language authority to a cultural novice and when the participants drew on their experience and expertise. In this way, conversation for learning becomes conversation for knowledge co-construction, conversation for perspective-taking, and conversation for co-learning. Fundamental to the conversation for co-learning approach is the pedagogy of vulnerability, in which the traditional authoritative and subordinate relationship between teachers and learners are challenged and reversed.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: