Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChen, Mengtian
TitelDigital affordances and teacher agency in the context of teaching Chinese as a second language during COVID-19.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 105 (2022) Art. 102710, 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2021.102710
SchlagwörterHandlung; Lehrer; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Zweitsprache; Chinesisch; Pandemie; Digitalisierung; Verantwortung; Fernstudium; Sprachpädagogik; Online; Online-Angebot; China
AbstractThe outbreak of COVID-19 brought about novel digital affordances for second language (L2) teaching by moving all the universities in mainland China abruptly to emergency online schools in early 2020. This unprecedented educational situation prompted teachers to exert more teacher agency on classroom teaching, leading to more discussion on the ecology of L2 teaching in an exploratory online environment. To know more about the relationships between digital affordances and teacher agency during the pandemic, the present study tracked two teachers' reflection on their Chinese language instruction over the 2020 spring semester to investigate how they utilized the special affordances via their teacher agency in L2 remote teaching. Reflective interviews showed their implementation of teacher agency through the use of technologies in relation to their teaching beliefs and social contexts. Framing digital affordances and teacher agency in an ecological view strengthened the links between classroom dynamics and social environment, which also implied adaptable instructional practices and resilient professional trends for future L2 online education.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: