Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Doussot, Sylvain; Vézier, Anne |
---|---|
Titel | Débat historiographique sur la Grande Guerre et étude de cas en histoire: des reférences pour la classe? |
Quelle | In: Didactica historica, (2015) 1, S. 83-88
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben; Illustrationen |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2297-7465 |
Schlagwörter | Lehrerfortbildung; Geschichtsunterricht; Weltkrieg I; Wissenschaftsgeschichte; Arbeitsorganisation; Praxisbezug; Zusammenhang |
Abstract | We take advantage of a course on World War I to question the links between scientific history and the history classroom. To do this we not only deal with the transposition of content knowledge and of inquiry and writing practices, but we also deal with collective work organization in both contexts. This course was built and implemented with teachers in several primary and secondary school classrooms. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2023/1 |