Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBouckaert, Mathias
TitelThe assessment of students' creative and critical thinking skills in higher education across OECD countries.
A review of policies and related practices.
QuelleParis: OECD Publishing (2023), 46 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Education Working Papers. 293; OECD education working papers. 286
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/35dbd439-en
SchlagwörterAutonomie; Kreativität; Autonomie; Kreativität; Strategie; Student; Hochschulpolitik; Projekt; Analyse; Hochschulbildung; Projekt; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Analyse; Arbeitspapier; OECD-Studie; Strategie; Student
AbstractDeveloped as one of the resources within the context of the OECD Centre for Educational Research and Innovation (CERI) project entitled "Fostering and assessing creativity and critical thinking skills in higher education", this paper reviews existing policies and practices relating to the assessment of students' creativity and critical thinking skills in higher education across OECD countries. Creativity and critical thinking are largely emphasised in policy orientations and qualification standards governing higher education in many countries. In contrast, these skills are sparsely integrated into the dimensions of centralised assessments administered at the level of systems. At the local level, because of the large degrees of institutional autonomy and academic freedom, there is little indication that policy orientations translate into actual transformation of assessment practices developed and implemented by faculty members. Based on this analysis, the paper provides recommendations for policy and decision makers in systems and institutions to further support the development and implementation of assessment strategies to measure and foster students' creativity and critical thinking in higher education.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: