Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Greenberg, Joy Pastan |
---|---|
Titel | Significance of after-school programming for immigrant children during middle childhood. Opportunities for school social work. |
Quelle | In: Social work, 59 (2014) 3, S. 243-251Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0037-8046 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehung; Soziale Benachteiligung; Armut; Bildung; Erziehung; Kooperation; USA; Schulsozialarbeit; Schulsozialarbeit; Armut; Gemeinde (Kommune); Migrationshintergrund; Migrationshintergrund; Funktion (Struktur); Kooperation; Jugendlicher; USA |
Abstract | School social workers and other school personnel can find meeting the educational and social needs of immigrant children a challenge, particularly if these children are also experiencing poverty and other educational barriers, including limited English language proficiency. |
Erfasst von | Deutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin |
Update | 2023/1 |