Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBryan, Mark; Bryce, Andrew; Roberts, Jennifer; Sechel, Cristina
InstitutionUniversity of Sheffield / Department of Economics
TitelThe Role of Education in The Disability Employment Gap.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Rolle der Bildung bei der Beschäftigungslücke für Behinderte.
QuelleSheffield (2023), 50 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSheffield economic research paper series / The University of Sheffield, Department of Economics. 2023010
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungschance; Bildungsmotivation; Bildungsniveau; Chancengleichheit; Motivationsförderung; Diskriminierung; Erwerbsquote; Arbeitsmarktchance; Qualifikation; Arbeitspapier; Auswirkung; Einflussfaktor; Behinderter; Großbritannien
Abstract"There is a gap between the employment rates of disabled and non-disabled people in the UK, which stood at 33 percentage points in 2019. This Disability Employment Gap (DEG) is a cause for concern in government and among anyone worried about poverty and disadvantage. We aim to better understand the DEG by decomposing it into its constituent parts and constructing counterfactual scenarios to demonstrate how it would change if inequalities in education were eliminated or structural barriers to employment were removed. Our results show that if the average education levels of disabled people could be raised to those of non- disabled people, without changing other characteristics or structural barriers in the labour market, then the DEG could be reduced by just 4pp (12%). However, if structural barriers could be eliminated such that a disabled person with a given level of education has the same probability of employment as a non-disabled person with the same level of education, then the DEG could be reduced by over 28pp (85%), a quarter of which would be achieved through eliminating barriers faced by people with no formal qualifications. These findings challenge the notion that tackling supply side issues alone would substantially reduce the DEG and highlight the continued relevance of barriers in the labour market that are disproportionately hindering the employment prospects of disabled people." The study refers to the period 2019-2019. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: