Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWeinert, Sabine (Hrsg.); Blossfeld, Gwendolin Josephine (Hrsg.); Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.)
TitelEducation, Competence Development and Career Trajectories.
Analysing Data of the National Educational Panel Study (NEPS).
QuelleCham: Springer (2023), 423 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMethodology of Educational Measurement and Assessment
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-031-27007-9
DOI10.1007/978-3-031-27007-9
SchlagwörterBildungsforschung; Längsschnittuntersuchung; Bildungsbeteiligung; Bildungsniveau; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Ausländer; Berufsausbildung; Berufswahl; Chancengleichheit; Deutschland; Längsschnittuntersuchung; Lesen; Mathematik; Messung; Soziale Ungleichheit; Studium; Schreiben; Weiterbildung; Bildungsforschung; Datenanalyse; Schulerfolg; Abbruch; Lebenslanges Lernen; Bildungsniveau; Bildungsbeteiligung; Sekundarbereich; Schullaufbahnentscheidung; Schulerfolg; Lernumgebung; Fremdsprachenkenntnisse; Datenanalyse; Lesen; Schreiben; Mathematik; Messung; Migrationshintergrund; Sozioökonomischer Faktor; Sozialkapital; Berufsausbildung; Berufswahl; Studium; Hochschulzugang; Migrationshintergrund; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Abbruch; Geschlechtsspezifik; Kompetenzentwicklung; Qualifikationsentwicklung; Regionaler Faktor; Ausländer; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; NEPS (National Educational Panel Study); Deutschland
Abstract"This Open Access book presents the results of an interdisciplinary research program to utilize data from the multicohort German National Educational Panel Study (NEPS), which included over 100.000 participants in six nationally representative panel studies. Renowned researchers from the fields of sociology, psychology, educational science, economics, and survey methodology have used the (longitudinal) data for their substantive and/or methodological questions and present important results of their research projects. This edited volume contains contributions from the following four topics: (1) Competence Development: Individual Characteristics, Learning Environments, and other Contextual Factors, (2) Educational Transitions and Pathways: Influencing Factors and Outcomes, (3) Vocational Training and Labour Market, and (4) Individuals with Migration Background. It provides essential insights for researchers, postdocs, PhD students, and university students of different scientific disciplines interested in educational sciences as well as for policy makers who have to deal with educational problems in modern societies." The study refers to the period 2008-2022. (Author's abstract, IAB-Doku, © Springer)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: