Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBourabain, Dounia; Verhaeghe, Pieter-Paul
TitelEquality for all? Support for equal opportunity among professors in Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Gleichheit für alle? Unterstützung für Chancengleichheit unter Professoren in Europa.
QuelleIn: Sociology compass, 17 (2023) 1, 20 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1751-9020
DOI10.1111/soc4.13039
SchlagwörterChancengleichheit; Diversity Management; Einstellung (Psy); Frau; Gleichstellung; Chancengleichheit; Frau; Hochschullehrer; Mann; Naturwissenschaftler; Sozialwissenschaftler; Ethnische Gruppe; Geisteswissenschaftler; Gleichstellung; Minderheit; Europäische Union; Gleichstellungspolitik; Arbeitsmarktchance; Naturwissenschaftler; Hochschullehrer; Hochschulsystem; Diversity Management; Benachteiligung; Geschlechtsspezifik; Ethnische Gruppe; Minderheit; Europäische Union; Geisteswissenschaftler; Mann; Sozialwissenschaftler
Abstract"Equal Opportunity programs (EO) continue to be at the center of the debate about promoting equality in higher education. While support for EO has been well-studied in American higher education, this research is the first to investigate the attitudes towards and support for a range of EO policies among professors in Europe. We specifically examine faculty support for seven different EO measures used in European universities that require varying levels of involvement and commitment. From a sample of 689 professors, findings show that women professors tend to show more support for all EO programs compared to men professors. We also see differences across disciplines. Professors from the humanities and social sciences are more likely to endorse such programs than their counterparts in STEM disciplines. Moreover, the differences across disciplines and gender decrease substantially when controlling for racial and gender attitudes. Finally, soft/differential programs, which prioritize merit but take group membership into account are preferred over hard/preferential programs which prioritize achieving equality by targeting members from marginalized groups. This research is innovative for its geographical location, sample of study, and range of included measures." (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology compass" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: