Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Falck, Oliver; Lindlacher, Valentin; Wiederhold, Simon |
---|---|
Titel | Elderly Left Behind? How Older Workers Can Participate in the Modern Labor Market. |
Quelle | In: econPol Forum, 23 (2022) 5, S. 16-19
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2752-1184 |
Schlagwörter | Informationstechnologische Bildung; Lernfähigkeit; Computerkenntnisse; Arbeitsmarktchance; Berufliche Integration; Erwerbsbeteiligung; Qualifikationsdefizit; Qualifikationsverwertung; Hochschulsystem; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Erwachsener; Älterer Arbeitnehmer |
Abstract | "Digital skills are positively related to employment prospects and productivity of older workers. They also enable older workers to work in high-paying jobs. Fortunately, digital skills can be acquired and honed at all ages. Policymakers should incentivize employers to offer more training for the elderly and fund training programs in higher-education institutions. At present, the elderly show huge international differences in digital skills, larger than those for younger groups" (Text excerpt, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |