Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enM S, Navaneeth; Siddiqui, Ismail
TitelHow Inclusive Is Online Education in India: Lessons From the Pandemic.
QuelleAus: Garcia, Manuel (Hrsg.): Socioeconomic Inclusion During an Era of Online Education. Hershey, PA: IGI Global (2022) S. 135-155
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-66844-364-4
DOI10.4018/978-1-6684-4364-4.ch007
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-81332-8
SchlagwörterBildungschance; Digitale Medien; Fernunterricht; Indien; Südasien; Lernumgebung; Inklusion; Sozioökonomischer Faktor; Fernunterricht; Online; Indien; Südasien
AbstractAfter years of mandatory remote education, there is still a question that remains to be answered: "Is the online medium inclusive enough to be deemed a solution?" As classrooms relocate to online environments and pedagogies rely on technologies, it becomes imperative to ensure that no one is left behind and education remains accessible to every learner. The issue of the universality of access to technological resources in India mingles with various socio-economic disparities that hinder the successful implementation of online education. This chapter attempts to analyze and bring forward the factors that may contribute to the stark contrasts regarding the practicality of the online education scene in India, including accessibility, gender, socio-economic factors, and policy issues. In mitigating the impact of an educational disruption (e.g., global health crisis) as well as the future adoption of online instruction, this chapter summarized the topics that need addressing into themes: content understanding, learning outcomes, technological, pedagogical, and behavioral.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: