Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohodes, Sarah R.; Ho, Helen; Robles, Silvia C.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelSTEM Summer Programs for Underrepresented Youth Increase STEM Degrees.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022), 54 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30227
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30227
SchlagwörterBildungsniveau; Bildungsertrag; Schüler; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftlich-technischer Unterricht; Diskriminierung; Arbeitspapier; Jugendlicher; USA
AbstractThe federal government and many individual organizations have invested in programs to support diversity in the STEM pipeline, including STEM summer programs for high school students, but there is little rigorous evidence of their efficacy. We fielded a randomized controlled trial to study a suite of such programs targeted to underrepresented high school students at an elite, technical institution. The STEM summer programs differ in their length (one week, six weeks, or six months) and modality (on-site or online). Students offered seats in the STEM summer programs are more likely to enroll in, persist through, and graduate from college, with gains in institutional quality coming from both the host institution and other elite universities. The programs also increase the likelihood that students graduate with a degree in a STEM field, with the most intensive program increasing four-year graduation with a STEM degree attainment by 33 percent. The shift to STEM degrees increases potential earnings by 2 to 6 percent. Program-induced gains in college quality fully account for the gains in graduation, but gains in STEM degree attainment are larger than predicted based on institutional differences.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: