Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHippe, Ralph; Jakubowski, Maciej
TitelIs student digital competence shaped by schools or individual factors?
Insights from SELFIE using multilevel models.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 34 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWorking paper series. 14
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
ISBN978-92-896-3449-6
DOI10.2801/00684
SchlagwörterKompetenz; Kompetenzerwerb; Digitalisierung; Kompetenz; Europäische Union; Digitalisierung; Europäische Union
AbstractIn this paper, we examine whether digital competences of students vary more at the country, regional, school or individual level and what factors are associated with differences in competences at each level. The results show substantial variance at the school level but student digital competences are associated with other student-related factors, particularly digital infrastructure, pedagogy and assessments, and with school averages of these factors. Teacher-related variables are mostly insignificant and between-country differences are not important for the relationship between digital competences and other factors. Overall, the results show that individual level differences are the most important but composite peer effects also play a role in shaping digital competences.
Erfasst vonInformations- und Dokumentationszentrum IDES, Bern
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: