Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enComber, Barbara; Hayes, Debra
TitelClassroom participation: Teachers' work as listeners.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 55 (2023) 1, S. 37-48Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2022.2134738
SchlagwörterEthnografie; Lehrer; Unterrichtsgespräch; Alphabetisierung; Materialismus; Lehrtätigkeit; Schreib- und Lesefähigkeit; Lehrer; Unterrichtsgespräch; Schreib- und Lesefähigkeit; Materialismus; Alphabetisierung; Lehrtätigkeit
AbstractThis article examines teachers' work as part of the everyday life of classrooms, schools and communities-as curriculum design, dynamic pedagogies and as an oeuvre which is assembled over time. One of the hardest aspects of the everyday work of teachers, and perhaps one of the most under-rated and under-studied, is listening, really listening. This article firstly explores the dangers of teachers not listening. Secondly, it highlights the contributions of teacher researchers who take students and their worlds seriously. We argue that teachers listening to students in the context of their communities can underpin responsive pedagogies and creative curriculum design, which in turn can allow students to assemble repertoires of complex communication practices for representation, participation and taking action. Finally, we speculate about how, over time, teachers, as artists, assemble an oeuvre-an assemblage of curriculum design and responsive pedagogies which could inform teacher education and research.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: