Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schluer, Jennifer |
---|---|
Titel | Lexical and conceptual awareness in L2 reading. An exploratory study. |
Quelle | Frankfurt am Main: Peter Lang Edition (2017), xxv, 688 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Dissertation, Universität Kassel, 2016. |
Reihe | LaCuLi. Language Culture Literacy. 7 |
Beigaben | Illustrationen 86; Diagramme |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-631-72497-7; 978-3-631-72497-2; 978-3-631-72510-8; 978-3-631-72511-5 |
DOI | 10.3726/b11279 |
URN | urn:nbn:de:101:1-201710225544 |
Schlagwörter | Kultur; Inhaltsanalyse; Sekundäranalyse; Bewusstsein; Kognition; Wahrnehmung; Bewusstsein; Deutschland; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Inhaltsanalyse; Kognition; Lektüre; Lesen; Schüler; Schule; Sprache; Wahrnehmung; Linguistik; Sprachtheorie; Fachdidaktik; Kultur; Wortschatz; Leseverstehen; Literaturbericht; Transkription; Triangulation; Videoaufzeichnung; Konzeption; Zweite Fremdsprache; Sekundäranalyse; Lesekompetenz; Schule; Schuljahr 09; Schulform; Schüler; Videoaufzeichnung; Fachdidaktik; Lektüre; Linguistik; Sprache; Sprachtheorie; Wortschatz; Zweite Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesekompetenz; Lesen; Leseverstehen; Konzeption; Literaturbericht; Transkription; Triangulation; Deutschland |
Abstract | The book explores the novel field of lexical and conceptual awareness in L2 reading from both a theoretical and an empirical perspective. The theoretical part consists of a thorough literature review of the key terms. The empirical part presents an in-depth analysis of L2 learners' lexical and conceptual awareness/challenges based on text and worksheet data as well as 110 hours of video material. In total, data from 156 L2 learners participating in video-taped collaborative reading scenarios and the corresponding stimulated recall sessions have been analyzed in a primarily qualitative manner. The results demonstrate the multidimensionality of the two major constructs and highlight learners' need for further support. Theoretical, methodological and practical recommendations are provided. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/3 |