Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Drexl, Doris (Hrsg.); Haidl, Harald (Hrsg.); Zebhauser, Emmeram (Hrsg.); Zebhauser, Monika (Hrsg.); Hammer, Christoph (Hrsg.) |
---|---|
Titel | SINUS Bavaria. Exploring new paths in teaching mathematics and science. Last updated: December 2010. |
Quelle | [München]: Bavarian State Ministry of Education and Cultural Affairs (2010), 127 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen; Diagramme |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Evaluation; Individuelle Förderung; Selbstverantwortung; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Effektivität; Einflussfaktor; Implementierung; Strategie; Bayern; Deutschland |
Abstract | Although most of the individual contributions are related to specific subjects in this publication, many of the ideas and strategies discussed here are equally relevant for other subjects as well. An example taken from a biology lesson may be just as convincing for math teachers. If so, they will then adapt their approach and implement the given strategy in their own classroom teaching. The BLK expertise and the booklet entitled "Weiterentwicklung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts" contain comprehensive descriptions of problematic issues encountered in teaching mathematics and natural sciences. Accordingly, we refrain from an explicit description in this booklet. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |