Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlömeke, Sigrid (Hrsg.); Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Kuhn, Christiane (Hrsg.); Fege, Judith (Hrsg.)
TitelModeling and measuring competencies in higher education.
Tasks and challenges.
QuelleRotterdam; Boston; Taipei: Sense Publishers (2013), VI, 236 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProfessional and VET learning. 1
Beigabengrafische Darstellungen; Diagramme
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Klappentext (1)
Klappentext (2)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-6091-865-0; 978-94-6091-866-7; 978-94-6091-867-4
DOI10.1007/978-94-6091-867-4
SchlagwörterKompetenz; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Erhebungsinstrument; Methodologie; Panel; Lehrerausbildung; Leistungsbeurteilung; Messverfahren; Hochschulbildung; Universität; Forschungsstand; Konzeption; Leistungsmessung; Modellierung; Student; Deutschland
AbstractMeasuring competencies acquired over the course of higher education is an area of research that largely has been neglected. This deficit can be attributed to the complexity of academic competencies since the variety of institutions, programs, occupational fields and job requirements render it difficult to define and even harder to measure outcomes. Thus, assessing the preconditions for and effects of competency development is a challenge methodologically. In this book, a comprehensive review of the international state of research on modeling and measuring competencies in higher education across several academic disciplines is presented, along with an evaluation of the field's strengths and weaknesses. Renowned experts share insight into the most important recent research projects and point out controversies and challenges. Competencies are regarded as context-specific dispositions acquired and required to cope successfully with domain-specific situations and tasks. However, the range of these dispositions is controversial. Should only cognitive facets be included or is it important to consider attitudes as well? Insufficient response rates and panel attrition are further challenges, as are the limitations of paper-and-pencil approaches to the complex measurement of higher education outcomes. Thus, this book may serve as a platform for the exchange of research experiences and perspectives and hopefully will instigate improvements in research into higher education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: