Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Wirth, Selina |
---|---|
Titel | Geflüchtete Mathematiklehrkräfte im deutschen Schulsystem. Entwicklung von fachspezifischen Sprachfördermaterialien. |
Quelle | Aus: Wojciechowicz, Anna Aleksandra (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.); Gonzalez Olivo, Diana (Hrsg.); Rüdiger, Marie (Hrsg.): Wie gelingt der berufliche Einstieg von geflüchteten und migrierten Lehrkräften in Deutschland? Theoretische und konzeptionelle Überlegungen, Erfahrungen und Handlungsbedarfe. Weinheim; Basel: Beltz Juventa (2023) S. 233-250 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-7799-6778-2; 978-3-7799-6778-1 |
Schlagwörter | Lehrer; Unterrichtsgespräch; Arbeitsmaterial; Deutsch als Fremdsprache; Deutsch als Zweitsprache; Sprachförderung; Sprachkompetenz; Unterrichtssprache; Mathematikunterricht; Berufliche Integration; Fachsprache; Konzeption; Flüchtling; Deutschland |
Abstract | A large number of former teachers have fled to Germany, including a certain number of math teachers. To enable them to get back into their profession in Germany, it is of great importance to prepare them for the specialized language requirements in today's classrooms. This article summarizes the results of a master's thesis in which these requirements have been analyzed and cross-examined with already existing materials and qualification courses. As certain specialized requirements - such as explaining facts or activating students - were missing, language support materials were created for developing the necessary skills for these teachers. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |