Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Purrmann, Kristina; Schüssler, Renate; Siebert-Husmann, Christina; Vanderbeke, Marie Gesine; Boukllouâ, Mostapha |
---|---|
Titel | Auf dem Weg in die Schule. Berufliche Perspektiven geflüchteter Lehrkräfte nach Lehrkräfte PLUS in Nordrhein-Westfalen. |
Quelle | Aus: Wojciechowicz, Anna Aleksandra (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.); Gonzalez Olivo, Diana (Hrsg.); Rüdiger, Marie (Hrsg.): Wie gelingt der berufliche Einstieg von geflüchteten und migrierten Lehrkräften in Deutschland? Theoretische und konzeptionelle Überlegungen, Erfahrungen und Handlungsbedarfe. Weinheim; Basel: Beltz Juventa (2023) S. 252-266 |
Beigaben | Illustration |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-7799-6778-2; 978-3-7799-6778-1 |
Schlagwörter | Evaluation; Lehrer; Programm; Berufliche Integration; Berufschance; Qualifizierung; Teilnehmer; Fallbeispiel; Konzeption; Absolvent; Ausländer; Flüchtling; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
Abstract | The project Lehrkräfte PLUS in Bielefeld and Bochum is a (re-)qualification programme for refugee teachers (and since 2020 also for internationally trained teachers from countries outside the EU). In one year the teachers improve their German language skills, get to know the German school system in theory and practice, improve their pedagogical skills and start an intercultural dialogue with their colleagues in class and with teachers in a school internship. This paper focusses on the possible professional perspectives after Lehrkräfte PLUS - showcasing four case studies - and gives an insight into the opportunities and challenges the refugee teachers and schools are facing - based on the data collected in the evaluation of the first project phase (2017-2020). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |