Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorinaj, Julia; Moll, Frederick de; Hascher, Tina; Hadjar, Andreas; Grecu, Alyssa Laureen; Scharf, Jan
TitelSchool alienation among adolescents in Switzerland and Luxembourg.
The role of parent and peer supportive attitudes toward school and teacher autonomy support.
QuelleIn: Youth & society, 55 (2021) 2, S. 187-212
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1552-8499
DOI10.1177/0044118X211043902
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Längsschnittuntersuchung; Strukturgleichungsmodell; Vergleichsuntersuchung; Einstellung (Psy); Entfremdung; Sozialisation; Eltern; Schule; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Schuljahr 09; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Peer Group; Unterstützung; Akteur; Jugendlicher; Bern; Luxemburg; Schweiz
AbstractPrior research has shown that socialization agents such as parents, peers, and teachers can play a significant role in adolescents' educational outcomes, both through direct support or indirectly via supportive attitudes that foster students' bonding to school and academic motivation. However, less is known about the effects of parent and peer supportive attitudes and teacher autonomy support on unfavorable educational outcomes such as school alienation. This study investigated the role of socialization agents in the development of school alienation among 544 secondary school students in Switzerland and 535 secondary school students in Luxembourg in grades 7 to 9. Results of structural equation modeling showed that the role of socialization agents varies across the school alienation domains and educational contexts, with peers having the most substantial impact on all three domains of alienation in both countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Youth & society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: