Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGebril, Atta (Hrsg.)
TitelLearning-oriented language assessment.
Putting theory into practice.
QuelleNew York; London: Routledge Taylor & Francis Group (2021), xiii, 239 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge studies in applied linguistics
BeigabenIllustrationen; Diagramme
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-76114-1; 9781003014102
SchlagwörterFallstudie; Sprachtest; Digitale Medien; Medieneinsatz; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Prüfung; Schülerleistung; Feedback; Handlungsorientierung; Schülerorientierter Unterricht; Sprachkompetenz; Sprachstandsforschung; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Lesekompetenz; Großbritannien; Kanada; Malaysia; Spanien; Ägypten
AbstractThis collection brings together research on learning-oriented language assessment from scholars working across geographic and educational contexts, highlighting the opportunities of assessment practices which seek to better align assessment and learning tasks and support effective learning. The volume begins by introducing learning-oriented assessment (LOA) and the context around its growing popularity, especially in accountability-oriented settings which favour summative large-scale tests. The first section of the book charts the development of LOA's theoretical and conceptual underpinnings, outlining the ways in which they have been informed by theories of learning and key elements. The second section demonstrates LOA in practice, drawing on examples from different countries and instructional settings to explore such topics as the role of technology in LOA and developing feedback materials based around LOA principles and developed for core literacy skills. Offering a holistic view of learning-oriented assessment and the real-world affordances and challenges of its implementation, this book is key reading for graduate students, researchers, and practitioners in language testing and assessment, TESOL, and language education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: