Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ifenthaler, Dirk (Hrsg.); Sampson, Demetrios G. (Hrsg.); Isaías, Pedro (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Balancing the tension between digital technologies and learning sciences. 1st ed. 2021. |
Quelle | Cham: Springer International Publishing (2021), xxv, 292 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Cognition and exploratory learning in the digital age |
Beigaben | Illustrationen 40; Diagramme |
Zusatzinformation | Zusammenfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-65656-0; 978-3-030-65657-7; 978-3-030-65658-4; 978-3-030-65659-1 |
DOI | 10.1007/978-3-030-65657-7 |
Schlagwörter | Einstellung (Psy); Kognitiver Prozess; Leistungsfähigkeit; Metakognition; Problemlösen; Soziale Interaktion; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Elementarbereich; Frühpädagogik; Schach; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernprozess; Soziale Kompetenz; Experiment; Programmierung; Immersion; Virtuelle Realität; Naturwissenschaften; Training; Ausbildung; Hochschulbildung; Fernunterricht; E-Learning; Simulation; Vielfalt; Erzieher; Student |
Abstract | This volume focuses on the implications of digital technologies for educators and educational decision makers that is not widely represented in the literature. While there are many volumes on how one might integrate a particular technology, there are no volumes on how digital technologies can or should be exploited to address the needs and propel the benefits of large-scale teaching, learning and assessment. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |