Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGil, Einat (Hrsg.); Mor, Yishay (Hrsg.); Dimitriadis, Yannis (Hrsg.); Köppe, Christian (Hrsg.)
TitelHybrid learning spaces.
QuelleCham: Springer (2022), xii, 333 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheUnderstanding teaching-learning practice
BeigabenIllustrationen 57; Diagramme; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-88519-9; 978-3-030-88520-5; 978-3-030-88521-2; 978-3-030-88522-9
DOI10.1007/978-3-030-88520-5
SchlagwörterFormale Bildung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Datenschutz; Fernunterricht; Lernort; Regulation; Computerunterstützter Unterricht; Digitalisierung; Hochschulbildung; Kooperatives Lernen; Informelles Lernen; Formale Bildung; Pandemie; Informelles Lernen; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Prozess; Lernumgebung; Lernort; Computerunterstützter Unterricht; Pandemie; Digitalisierung; Datenschutz; Hochschulbildung; Fernunterricht; Regulation; Tool
AbstractAs we have come to accept the duality of physical and virtual learning spaces as a permanent feature of our educational landscape, we begin to question its validity. Is this really a dichotomy, or is it a continuum? Should this be the primary dimension around which we cluster educational experiences - how does it intersect and interact with other axes, such as formal-informal, vocational-recreational, open-closed, teacher-student? How do we adapt, as teachers, learners, designers, policy makers, to this changing landscape? How do we shape it to offer an optimal learning experience? Such questions led us to conduct a series of academic and professional events on the theme of Hybrid Learning Spaces (HLS) - spaces which challenge and defy the dichotomies above. This edited book collates some of the products of that endeavor, offering a multi-vocal, interdisciplinary approach to hybridity in education. It connects practical examples, design directives and theoretical analysis, combining perspectives from technology research and development, educational theory and practice, architecture and space and product design. This book addresses researchers, practitioners, innovators and policy makers in education, technology and design, offering broad perspectives and then distilling practical insights in the form of design principles and patterns, pedagogical models, and predictions of future trends. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: