Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPlatz, Monika
TitelGood relationships in schools.
Teachers, students, and the epistemic aims of education.
QuelleBerlin; [Heidelberg]: J.B. Metzler (2021), viii, 110 S.Verfügbarkeit 
Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität München, 2021.
ReiheKindheit - Bildung - Erziehung. Philosophische Perspektiven; Research
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-662-64136-4; 978-3-662-64136-1
SchlagwörterBildungsziel; Verhalten; Vertrauen; Sozialhilfe; Förderung; Schule; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Schulbildung; Schülerleistung; Lehr-Lern-Prozess; Lernkultur; Unterrichtsklima; Praxisbezug; Professionalität
AbstractThe relationship between teacher and student is an important element of school education and as such irreplaceable: If we want schools to be good places for those who teach and learn there, we must make sure that the educational relationships between teachers and students are good, too. In research about school education, surprisingly little attention is paid to the normative dimension of the relationship between teacher and student. This lacuna points to a desideratum in the philosophy of education: More should be said about the normative structure of the teacher-student relationship, its role in teaching and learning, and its final value for teacher and student. Answering these fundamental philosophical questions is the core of this book. It offers a normatively rich concept of a good teacher-student relationship that is based on the analysis of two major relationship goods: trust and care. Moreover, the book explains the instrumental value of a good educational relationship for the student's achievement of epistemic aims of school education as well as the final value of such a relationship for teacher and student. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: