Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZajda, Joseph I.; Rust, Val Dean
TitelGlobalisation and comparative education.
Changing paradigms.
QuelleDordrecht [u.a.]: Springer (2021), xxv, 228 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGlobalisation, comparative education and policy research. 24
BeigabenIllustrationen 2
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-024-2053-1; 978-94-024-2054-8; 978-94-024-2055-5; 978-94-024-2056-2
DOI10.1007/978-94-024-2054-8
SchlagwörterBildung; Pädagogik; Kultur; Methode; Methodologie; Vergleichende Bildungsforschung; Gesellschaft; Postmoderne; Poststrukturalismus; Kulturelle Identität; Bildung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Ethik; Gesellschaft; Hochschulreform; Kulturelle Identität; Methode; Moral; Pädagogik; Politik; Schulreform; Theorie; Wirtschaft; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulreform; Postmoderne; Vergleichende Bildungsforschung; Kultur; Poststrukturalismus; Methodologie; Hochschulbildung; Internationalisierung; Transformation; Interkulturalität; Globalisierung; Interkulturalität; Ethik; Moral; Internationalisierung; Menschenrechte; Politik; Transformation; Globalisierung; Wirtschaft; Hochschulbildung; Hochschulreform; Theorie
AbstractThis book focuses on discourses of globalisation in comparative education research and the politics of education reforms. It analyses and evaluates the shifts in methodological approaches to globalisation and education reforms, as reflected in comparative education research and their impact on education policy and pedagogy. The book covers topics such as globalisation and comparative education, globalisation as a multidimensional construct, methods and methodologies in comparative education, the moral face of post-structuralism, and school reforms in the age of globalisation. It offers a critical analysis of education policy reforms. The book demonstrates a complex nexus between globalisation, ideology and education reforms. On one hand, democratisation and progressive pedagogy is equated with equality, inclusion, equity, tolerance and human rights, while on the other hand, globalisation is perceived - by some critics at least - to be a totalising force that is widening the socio-economic status (SES) gap and cultural and economic capital between the rich and the poor, and bringing power, domination and control by corporate bodies and powerful political, economic and educational organisations. The perception of globalisation as dynamic and multi-faceted processes clearly necessitates a multiple perspective approach in the study of comparative education globally. This book contributes in a very scholarly way, to a more holistic understanding of the nexus between globalisation, comparative education research and education reforms. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: