Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRein, Volker (Hrsg.); Wildt, Johannes (Hrsg.)
TitelProfessional-scientific education.
Discourses, perspectives, implications and options for science and practice.
QuelleOpladen; Berlin; Toronto: Verlag Barbara Budrich (2022), 556 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Diagramme
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8474-2971-X; 978-3-8474-2971-5
SchlagwörterGemeinschaftserziehung; Empirische Forschung; Beruf; Berufsausbildung; Deutschland; Diskurs; Europa; Großbritannien; Hochschuldidaktik; Professionalisierung; Steuerung; Systemtheorie; Curriculumentwicklung; USA; Qualifikation; Qualitätssicherung; Lebenslanges Lernen; Gemeinschaftserziehung; Hochschulbildung; Fachwissen; Wissenschaftliche Weiterbildung; Empirische Forschung; Akademisierung; Lehrerausbildung; Fachkompetenz; Fachwissen; Lerngemeinschaft; Curriculumentwicklung; Steuerung; Systemtheorie; Berufsausbildung; Beruf; Professionalisierung; Qualifikation; Hochschulbildung; Hochschuldidaktik; Akademisierung; Wissenschaftliche Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Diskurs; Qualitätssicherung; Deutschland; Europa; Großbritannien; USA
AbstractThere is a growing need for professional-scientific education in science, the labour market and society. However, many key players remain in traditional pillar thinking with regard to professional and scientific education and strong social forces maintain their institutional separation in the education system. The volume intends to reflect and to enhance the discourse on the relation and integration of professional and scientific education. In a series of contributions by well-known educational scientists from Germany and other countries, the theoretical, conceptual and practical design questions for a qualification are discussed, which sets the connectivity of scientific and professional education within and between courses into an integrative perspective. The educational and qualification systems have been approaching internationally for years due to social and economic developments and requirements. In Germany as in other countries, numerous theoretically and empirically based approaches and measures have been developed for the whole range of associated problems, but without leading to sustainably connectable and synthetic approaches in the respective parts of the education system. The volume intends to reflect and to enhance the discourse on the relation and integration of professional and scientific education. This discourse should focus on the central levels of action, i.e. the systemic relationships between academic education and profession, the level of the courses and the area of didactic design. The authors, well-known educational scientists from various disciplines from Germany and other countries, discuss at all three levels whether and, if so, how scientific and professional education can be subjected to a connectable and integrative design. In this sense professional-scientific education distinguishes itself from a systemic bound understanding of professional and scientific. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: