Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Christopher A.
TitelDeconstructing innercirclism: a critical exploration of multimodal discourse in an English as a foreign language textbook.
QuelleIn: Discourse : studies in the cultural politics of education, 44 (2023) 1, S. 88-105
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 101-104
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1469-3739
DOI10.1080/01596306.2021.1963212
SchlagwörterIdeologie; Englisch; Englischunterricht; Fremdsprache; Ideologie; Schulbuch; Soziale Wirklichkeit; Schulbuch; Fremdsprache; Englisch; Englischunterricht; Soziale Wirklichkeit
AbstractEnglish as a foreign language (EFL) teachers and students are often pressured to use generic, globally published textbooks featuring 'inner-circle' social realities. While some studies look at specific instances of content that socially marginalizes their intended audiences, few attempt comprehensive examinations of the multimodal ensembles on each opened page. Inspired by critical discourse studies that problematize some textbooks as vehicles for social injustice, this study features a novel, critical multimodal analysis process (CMAP) to look closer at the discourse in a popular textbook, asking: (1) What power relations and ideologies are harbored in the multimodal discourse? (2) What dominant narratives do the lessons appear to teach? After analyzing six units of lessons in a popular, globally published EFL textbook, CMAP reveals dominant inner-circle perspectives and othering, to which this study collectively labels innercirclism. Considering globally published EFL textbooks continue to be a popular choice for academic programs in expanding circle nations, the implications of this study suggest innercirclism diminishes the pedagogical vision of the teacher to ensure the value of their students' investment in English language learning.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Discourse : studies in the cultural politics of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: