Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Riegger, Manfred; Yerli, Gönül; Albrecht, Sigrid |
---|---|
Titel | Begegnungen in Moscheen öffnen Identitätsräume. Inter-religiöse Bildungsprozesse Studierender als Identitäts- und Deutungsreflexion. |
Quelle | In: Hikma : Zeitschrift für islamische Theologie und Religionspädagogik, 13 (2022) 2, S. 222-245 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2191-0456 |
Schlagwörter | Bildung; Identitätsentwicklung; Bildung; Erwachsenenbildung; Moschee; Religion; Exkursion; Identitätsentwicklung; Begegnung; Vielfalt; Interreligiöses Lernen; Exkursion; Außerschulischer Lernort; Interreligiöses Lernen; Moschee; Religion; Erwachsenenbildung; Begegnung; Vielfalt |
Abstract | The summary insight into the empirical research situation on mosque visits to reduce prejudice and reflect on identity represents a desideratum. This article addresses this desideratum by setting the framework for opening up identity spaces through interpretations of reality in religious diversity. It conceptualises a best-practice example of an encounter in a mosque with a narrative depiction of identity and describes its implementation. The written reflections on participants' identity triggered in this way are subjected to content analysis, before a summary discussion of the results follows. |
Erfasst von | Comenius-Institut, Münster |
Update | 2023/1 |