Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoula, Zoe; Powell, Joanne; Karkou, Vicky
TitelQualitative and arts-based evidence from children participating in a pilot randomised controlled study of school-based arts therapies.
Gefälligkeitsübersetzung: Qualitative und kunstbasierte Belege von Kindern, die an einer randomisierten, kontrollierten Pilotstudie von schulbasierten Kunsttherapien teilgenommen haben.
QuelleIn: Children : open access pediatrics journal, 9 (2022) 6, [19 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-9067
DOI10.3390/children9060890
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Kunsttherapie; Psychische Gesundheit; Pädagogische Psychologie; Tanztherapie; Wohlbefinden; Schulkind; Kinderheilkunde; Medizinische Versorgung; Musiktherapie; Kinder- und Jugendsport; Schulsport; Sportmedizin; Sportpädagogik; Bewegungstherapie; Grundschulalter; Intervention; Prävention; Tanztheater
Abstract(1) Background: There is limited evidence on the impact of arts therapies as a tool for the prevention of mental health difficulties in childhood. This pilot randomised controlled study aimed to investigate the impact of arts therapies on children's mental health and well-being; the qualitative and arts-based evidence is presented in this article. (2) Methods: Sixty-two children (aged 7-10) with mild emotional and behavioral difficulties were recruited across four primary schools and were randomly assigned to either art therapy, music therapy, dance movement therapy, or dramatherapy. All children were interviewed individually after their participation in arts therapies. (3) Results: Children verbally and artistically expressed that they experienced positive changes in their mental health and well-being, such as improved self-expression, safety, empowerment, hope, and optimism for the future. The arts were particularly important for expressing complex emotions and feelings that cannot be easily verbalised. Recommendations are provided to improve the quality of group arts therapies in future interventions, such as through smaller groups, longer sessions, and strategies to protect the therapeutic environment. (4) Conclusions: This study embraced all arts therapies as one research domain and set children's verbal and non-verbal responses at the heart of outcome evaluation. This article highlights the importance of incorporating qualitative and arts-based methods to capture changes in children's mental health well-being in future experimental studies. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children : open access pediatrics journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: