Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEverson, Vanessa
TitelGetting under their Skin: towards a Cross-cultural Approach for the Teaching of Literature.
QuelleIn: Journal for language teaching, 39 (2005) 1, S. 52-64Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterFranzösischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lektüre; Literaturunterricht; Hochschule; Fachdidaktik; Unterrichtsstunde; Textanalyse; Methodik; Unterrichtsstunde; Fachdidaktik; Lektüre; Literaturunterricht; Textanalyse; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Hochschule; Interkultureller Vergleich; Südafrika (Staat)
AbstractThe article starts with a brief overview of what and how French is taught in South African universities and attempts a critical appraisal of this teaching. Reference is made to the evolution in French didactics and methodology which has taken place in language teaching at tertiary level in this country and mention is made of the relative absence of any concomitant development within literature teaching. Chevallard's didactic triangle is explained and curriculum planners are advised as a consequence to establish learner profiles; the University of Cape Town's learners of French are used as an example of a typical South African tertiary student population. Reasons are advanced in justification of the teaching of literary texts written in French and a corpus of texts is suggested. Current assessment procedures are evaluated critically and a classwork-assessed, cross-cultural model with examples of pedagogical activities is proposed as the most appropriate form of literature teaching for French Sections of South African tertiary institutions. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: