Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChen, Yiching
TitelBarriers to Acquiring Listening Strategies for EFL Learners and Their Pedagogical Implications.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 8 (2005) 4, S. 1-20
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernschwierigkeit; Lernmethode; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht
AbstractAs theorized in Anderson's (1983, 1995) associative stage of skill acquisition, errors or obstacles become an important index of the learning process. However, learning obstacles have not been widely researched in the field of language learning strategies. The study explores the difficulties or barriers confronted by the EFL (English as a Foreign Language) learners while acquiring listening comprehension strategies during a training program. The findings indicate that the obstacles confronted by the learners are multifaceted. Each facet carries a probable risk of comprehension failure. Learning barriers are associated with the internal factors of learners such as their affective statuses, listening habits, information processing capacities, English proficiencies, and their belief about listening activities. Other barriers concerned the nature of listening strategies and the listening material used. Based on the findings, a series of pedagogical implications are provided. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: