Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNisbet, Deanna L.; Tindall, Evie R.; Arroyo, Alan A.
TitelLanguage Learning Strategies and English Proficiency of Chinese University Students.
QuelleIn: Foreign language annals, 38 (2005) 1, S. 100-107Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Quantitative Forschung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Lernmethode; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; TOEFL; Hochschule; China
AbstractThe reported study investigated the relationship between language learning strategy (LLS) preferences and English proficiency among Chinese university students. Oxford's (1990) Strategy Inventory for Language Learning (SILL) and an institutional version (ITP) of the Test of English as a Foreign Language (TOEFL) were administered to 168 third-year English majors. Multiple regression analysis revealed that SILL strategies accounted for only 4% of the variation in ITP-TOEFL score. Results of a multivariate analysis of variance (MANOVA) indicated no significant differences between males and females on eight measures of learning strategy preferences and proficiency. Findings suggest a need for further research examining other factors that may account for variation in proficiency among Chinese learners. The authors recommend a closer examination of the relationship between learning strategies and proficiency, and the possible interplay of learner autonomy, across diverse cultural settings. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: