Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorwitz, Elaine K.
TitelClassroom Management for Teachers of Japanese and Other Foreign Languages.
QuelleIn: Foreign language annals, 38 (2005) 1, S. 56-68Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 3; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Unterrichtsorganisation; Unterrichtsplanung; Fremdsprachenunterricht; Japanischunterricht; USA
AbstractThe article describes the classroom management component of the Professional Development of Japanese Teachers of Texas (PDJT), a certification program for teachers of Japanese. In addition, it offers suggestions in classroom management for teachers of Japanese and other foreign languages as well as guidance for teacher trainers to help new teachers develop classroom management skills. Although a classroom management class is required for teacher certification, a generic course would not have met the needs of these teachers. The course needed to build on the maturity, classroom experience, and cultural orientation of the participants. Class time utilized many smallgroup activities based on the participants' classroom experiences and emphasized the realities of American classrooms. This approach can serve as a model for training programs serving varied groups of teacher-certification candidates. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: