Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFukkink, Ruben G.; Hulstijn, Jan; Simis, Annegien
TitelDoes Training in Second-Language Word Recognition Skills Affect Reading Comprehension?
An Experimental Study.
QuelleIn: The modern language journal, 89 (2005) 1, S. 54-75Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Erkennen; Schuljahr 08; Experiment; Computerunterstützter Unterricht; Aktiver Wortschatz; Passiver Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Leseverstehen; Mittleres Niveau; Niederlande
AbstractTwo classroom-based experiments investigated automatization of lexical access in a second language (L2) with a computer-based training, involving a Grade 8 population in the Netherlands, with Dutch first language (L1) and intermediate knowledge of L2 English. Results of the first experiment showed that the students' lexical access was faster and less variable for words on which they were trained than for words on which they were not trained. In the second experiment, lexical access for some words was accelerated but was not more automatic. There was no transfer of acceleration of lexical access to reading speed or to higher-order text comprehension. Various explanations for the findings are considered and the notion of automatization of L2 word recognition is discussed. Further research should follow up on this study, which is the first one to test a possible causal link between speed of word access and higher-order L2 reading comprehension. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: