Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBateman, Blair E.
TitelAchieving Affective and Behavioral Outcomes in Culture Learning: The Case for Ethnographic Interviews.
QuelleIn: Foreign language annals, 37 (2004) 2, S. 240-253Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterInterview; Einstellung (Psy); Interkulturelle Kommunikation; Verhalten; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Landeskunde; Hochschule
AbstractThe study sought to extend previous research on ethnographic interviews as a method of culture learning in foreign language classes by employing a qualitative case study methodology. Fifty-four university students in a first-year Spanish course worked in pairs to conduct a series of three ethnographic interviews with a native speaker of Spanish. Students reported a variety of cognitive, affective, and behavioral outcomes of the project, including (a) enhanced attitudes toward Spanish speakers and Hispanic cultures, and in some cases, new friendships with Hispanic individuals; (b) enhanced competencies in relating to and communicating with people of other cultures, including the ability to view situations from other cultural points of view; and (c) an increased awareness of the influence of their own culture in their lives. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: