Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHollebrandse, Bart
TitelTopichood and quantification in L1 Dutch.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 42 (2004) 2, S. 203-215Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Grafiken
Spracheenglisch; niederländische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kind; Interaktion; Grammatik; Pragmatik (Ling); Syntax; Topikalisierung; Vergleichende Analyse; Niederländisch; Muttersprache; Übersicht
AbstractThe goal of the special issue on Interfaces is to explore the division of labor between pragmatics and grammar. In the introductory paper a system of different modules and interface mappings are presented. Some suggestions are made where the job of the acquisition process is. It is posed that most, if not all, acquisition is in the mapping rules itself, rather than in the modules. The paper explores the possible interaction between topicality and the interpretation of universal quantifiers. The experimental finding is that children, interpreting quantifiers, take topicality into account only when the topic is realized in subject position. Topicality has no influence on the interpretation of quantifiers in object position. This means that these children do relate pragmatic information to specific syntactic position. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: